Jouw bedrijf circulair ingericht

Een betekenisvolle werkomgeving

Wanneer organisaties opnieuw ingericht moeten worden, wordt er vaak nieuw meubilair aangeschaft. Veel organisaties hebben geen idee dat er ‘oud’ of overbodig meubilair op zolder, in de kelder of in een externe container staat. Om verschillende redenen is dit meubilair overbodig geworden en staat het te vereenzamen in (externe) opslagruimtes. Wij geloven dat je vanuit oprechte aandacht voor de wereld én met circulair kantoormeubilair een betekenisvolle werkomgeving kunt inrichten.

  • Wil je je kantoorruimte graag circulair inrichten?
  • Staat overbodig kantoormeubilair in (dure) externe opslag of in opbergruimtes te verstoffen?
  • Heb je geen idee hoeveel ‘oud’ meubilair nu daadwerkelijk staat opgeslagen?
  • Wil je een betekenisvolle werkomgeving voor je werknemers creëren?

De Circulaire Schatkamer gaat je helpen.

Hoe de Circulaire Schatkamer kan helpen

Circulair inrichten start met het in kaart brengen van het huidige kantoormeubilair. Dit kan een hele klus zijn, maar daar gaat De Circulaire Schatkamer je bij helpen. Door middel van onze Quickscan – een inventarisatie van het opgeslagen kantoormeubilair – bepalen we wat de mogelijkheden zijn om meubels opnieuw te gebruiken.

Waarom je kantoor circulair inrichten?

  • Je bespaart veel geld, omdat je geen geld uit te hoeven geven voor nieuwe meubels.
  • Je ecologische footprint is minimaal.
  • Je draagt bij aan duurzaam en verantwoord ondernemen.
  • Het bewustzijn van werknemers omtrent duurzaamheid en milieu wordt verhoogd.
  • Eerlijk is eerlijk – het verbetert de reputatie van je bedrijf.
  • Een fijne werkplek heeft een grote impact op het werkplezier en de productiviteit van je medewerkers.

Is jouw kantoormeubilair geschikt om hergebruikt te worden?

Dat bepalen we door middel van onze Quickscan, een overzichtelijke inventarisatie van het opgeslagen kantoormeubilair. Hiervoor hebben we een app laten ontwikkelen. Het geïnventariseerde meubilair slaan we op in één van onze kamers.

Kamer 1

Dit is jouw eigen Schatkamer. Het meubilair kan 6 maanden lang in deze kamer worden opgeslagen. Zo heb jij er geen omkijken meer naar. Daarna bespreken we wat het vervolgtraject is. Het meubilair in kamer 1 kan op ieder moment gebruikt worden om je eigen kantoorruimte circulair in te richten.

Kamer 2

De creatieve kamer! Het meubilair in deze kamer is prima, maar heeft nog wat Tender, Love, Care nodig voordat het gebruikt kan worden. We nemen alles voor je uit handen en laten het meubilair naar wens opknappen.

Kamer 3

De ‘we-kunnen-er-anderen-blij-mee-maken-kamer’. Anderen – particulier óf zakelijk – kunnen in deze kamer een kijkje nemen om op zoek te gaan naar pareltjes voor hun eigen inrichting. Dit doen we in de vorm van een webshop.

Meubilair dat echt niet meer inzetbaar is, zal gescheiden en op een verantwoorde manier worden afgevoerd.

De Circulaire Schatkamer verzorgt én bewaakt het hele proces. Wil je stoelen opnieuw laten bekleden? Regelen we voor je! Heeft die mooie, robuuste tafel een likje verf nodig? Wij gaan aan de slag! Je kunt er zelfs voor kiezen om je eigen meubilair aan te vullen met nieuwe, duurzame meubels of met meubilair uit onze webshop.

Geef je kantoor een extra dimensie

Wil je jouw organisatie circulair inrichten en kun je daar wel wat hulp bij gebruiken? Heb je géén idee hoeveel meubilair er staat te vereenzamen in een (externe) opslag? Of heb je een ander circulair vraagstuk en ben je benieuwd wat we voor je kunnen betekenen? Neem dan contact op!

Contact opnemen